Στις 15 κράτη-μέλη της Ε.Ε. που συμμετείχαν στη διαδικασία ψήφου, δέκα ψήφισαν υπέρ των επιπλέον δασμών, πέντε κατά και δώδεκα απείχαν. Αυτή η διαφοροποίηση θα μπορούσε να επηρεάσει την οικονομική τους σχέση με την Κίνα. Οι χώρες που ψήφισαν «ναι» ενδέχεται να αντιμετωπίσουν λιγότερη προηγμένη μεταχείριση από τους Κινέζους επενδυτές, όπως αναφέρει η Ντέμπορα Ελμς, επικεφαλής εμπορικής πολιτικής στο Ιδρυμα Χίνριχ.
Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας προειδοποίησε ότι οι δασμοί θα μπορούσαν να υπονομεύσουν την εμπιστοσύνη των Κινέζων επιχειρηματιών που επενδύουν στην Ευρώπη. Η Ντέμπορα Ελμς τονίζει ότι οι χώρες που καταψήφισαν τους δασμούς μπορεί να προσελκύσουν περισσότερες κινεζικές επενδύσεις και να αποφύγουν δυνητικές προκλήσεις στις δικές τους επενδύσεις στην Κίνα.
Ο τομέας του χοιρινού κρέατος φαίνεται να είναι μεταξύ εκείνων που ενδέχεται να υποστούν τις μεγαλύτερες συνέπειες. Η Κίνα έχει ξεκινήσει μία αντίστοιχη έρευνα για ντάμπινγκ και εάν οδηγήσει σε δασμούς, ενδέχεται να επηρεάσει μεγάλους προμηθευτές, όπως η Ισπανία, η Δανία και η Ολλανδία. Ακόμη, τα γαλακτοκομικά προϊόντα από την Ολλανδία, τη Γαλλία και την Ιρλανδία συγκαταλέγονται στους πιθανούς στόχους της Κίνας.
Οι Βρυξέλλες αμφισβητούν ήδη την έρευνα του Πεκίνου για τις επιδοτήσεις στα γαλακτοκομικά προϊόντα και έχουν προσφύγει στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου, κινητοποιώντας το μπλοκ σε πρώιμο στάδιο της διαδικασίας. Οι Γάλλοι παραγωγοί κονιάκ παρακολουθούν επίσης στενά την κατάσταση, καθώς η Κίνα αποφάσισε να μην επιβάλει προσωρινούς δασμούς, ελπίζοντας σε αποκλιμάκωση.
Τέλος, εάν επιβληθούν δασμοί αποκλειστικά στους Ευρωπαίους εξαγωγείς, οι βασικοί πλήττονται θα είναι η Γερμανία και η Σλοβακία, αν και οι δύο χώρες καταψήφισαν τους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ η Κίνα έδειξε ενδιαφέρον να στοχεύσει και τα εισαγόμενα από την Ε.Ε. αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού.
Πηγή: kathimerini.gr