Η επιχείρηση βιώνει σοβαρές κρίσεις, με προβλήματα ποιότητας και αξιοπιστίας να επιδεινώνονται μετά από ατυχήματα και μια παρατεταμένη απεργία, η οποία έχει διαρκέσει ήδη δύο μήνες. Η απεργία των 33.000 εργαζομένων που εκπροσωπούνται από τη Διεθνή Ένωση μηχανολόγων και εργατών αεροδιαστημικής (IAM) έχει κοστίσει στην εταιρεία πάνω από 5 δισ. δολάρια, ενώ οι συνομιλίες για την επίλυση της διαφοράς εργοδοσίας-εργαζομένων κατέρρευσαν πρόσφατα χωρίς θετικά αποτελέσματα.
Η πιστοληπτική ικανότητα της Boeing έχει πέσει στο χαμηλότερο επίπεδο επενδυτικής βαθμίδας, με τους οίκους αξιολόγησης να προειδοποιούν για κινδύνους υποβάθμισης που θα μπορούσαν να αυξήσουν το κόστος δανεισμού. Το χρέος της εταιρείας έχει εκτιναχθεί στα 53 δισ. δολ. μέχρι το τέλος Ιουνίου, από 10,7 δισ. δολ. το 2019, γεγονός που δείχνει τη σοβαρότητα της κατάστασης.
Η νέα διευθύνουσα σύμβουλος της Boeing, Kέλι Ορτμπεργκ, ανακοίνωσε πρόσφατα την πρόθεσή της να απολύσει το 10% του παγκόσμιου προσωπικού, που αριθμεί 171.000 εργαζομένους. «Η επιχείρησή μας αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις και πρέπεί να είμαστε ρεαλιστές σχετικά με την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε», δήλωσε στους υπαλλήλους.
Η εταιρεία επίσης δίνει μάχη με τα προβλήματα παραγωγής, όχι μόνο στα αεροσκάφη 737 MAX αλλά και σε άλλα μοντέλα, λόγω ελλείψεων στην εφοδιαστική αλυσίδα και άλλων ζητημάτων. Ο αμυντικός τομέας της Boeing που παράγει μαχητικά αεροσκάφη και ελικόπτερα, αντιμετωπίζει επίσης οικονομικά προβλήματα. Ο τομέας του διαστήματος, με το σκάφος Starliner, έχει αντιμετωπίσει σοβαρά τεχνικά ζητήματα, καθυστερώντας τις αποστολές.
Τα παραπάνω προβλήματα έχουν γίνει πηγή ανησυχίας και για την κυβέρνηση Μπάιντεν, με την υφυπουργό Εργασίας, Τζούλι Σου, να έχει προγραμματίσει συναντήσεις με εκπροσώπους της IAM και στελέχη της Boeing για την αναζήτηση λύσεων στην κρίση.
Πηγή: kathimerini.gr