Η μειωμένη ζήτηση αφορά κυρίως τα πιο ακριβά μοντέλα της, πλήττοντας τη στρατηγική της που επικεντρώνεται στα πολυτελή οχήματα με σκοπό την αύξηση κερδών. Ο οικονομικός διευθυντής Χάραλντ Βίλελμ δήλωσε: «Τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου δεν ανταποκρίνονται στις φιλοδοξίες μας. Θα εντείνουμε τις προσπάθειές μας για την αύξηση της αποτελεσματικότητας και τη μείωση του κόστους σε ολόκληρη την επιχείρηση».
Η οικονομική επιβράδυνση στην Κίνα έχει επηρεάσει αρνητικά τις πωλήσεις, ιδιαιτέρως των μοντέλων S-Class και Maybach. Οι Κινέζοι καταναλωτές δείχνουν προσεκτικοί στις αγορές τους, λόγω της οικονομικής αδυναμίας και της κρίσης στον τομέα των ακινήτων, κάτι που έχει οδηγήσει σε αναθεώρηση των προσδοκιών πωλήσεων της Mercedes για το 2024. Η προοπτική μείωσης των πωλήσεων προβλέπεται, ενώ η εταιρεία κρατά σταθερές τις τιμές της, επιμένοντας στη στρατηγική ποιότητας έναντι ποσότητας.
Αξιοσημείωτο είναι ότι τα απογοητευτικά αποτελέσματα της Mercedes έρχονται σε αντίθεση με τις επιδόσεις της Tesla, η οποία παρουσίασε την πιο εντυπωσιακή αύξηση μετοχών της εδώ και 11 χρόνια και προέβλεψε σημαντική αύξηση παραδόσεων. Σε αυτό το πλαίσιο, η Mercedes αντιμετωπίζει διαρθρωτικά υψηλότερο κόστος από άλλες εταιρείες λόγω του εκτεταμένου βιομηχανικού της αποτυπώματος.
Τα εργοστάσια της Mercedes στη Γερμανία, όπου το κόστος εργασίας και ενέργειας είναι αυξημένο, απαιτούν στην επένδυση τους σε έρευνα και ανάπτυξη, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί να συμβαδίσει με τις εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση. Εν τω μεταξύ, συζητήσεις μεταξύ Βρυξελλών και Πεκίνου συνεχίζονται για τους επικείμενους δασμούς στις εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα, προκαλώντας ανησυχία για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Mercedes-Benz έχει χαρακτηρίσει αυτούς τους δασμούς «λάθος», καλώντας για καθυστέρηση στην εφαρμογή τους ώστε να υπάρξουν περαιτέρω διαπραγματεύσεις.
Πηγή: kathimerini.gr