Συνολικά 36 λιμάνια κινδύνευουν με κλείσιμο, εκ των οποίων τα έξι μεγαλύτερα της ανατολικής ακτής και του Κόλπου του Μεξικού, με τη διακίνηση περισσότερων από 13 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων ετησίως. Ειδικότερα, το λιμάνι της Νέας Υόρκης και το Νιου Τζέρσεϊ, που είναι το τρίτο μεγαλύτερο της χώρας σε όγκο φορτίου, αναμένεται να πλήγουν σοβαρά τη δραστηριότητα.
Το σωματείο International Longshoremen’s Association, που εκπροσωπεί περίπου 85.000 μέλη, έχει προγραμματίσει την απεργία διεκδικώντας μισθολογικές αυξήσεις και καλύτερες συμβάσεις εργασίας. Από την άλλη, οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, που εκπροσωπούνται από την United States Maritime Alliance (USMX), είναι ανάμεσα στους φορείς εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών και λιμενικές αρχές.
Η διακοπή της προμήθειας εξαρτημάτων για τα εργοστάσια θα μπορούσε να προκαλέσει αναστάτωση στη λειτουργία τους και, πιθανόν, προσωρινές απολύσεις. Ειδικότερα, η αναμονή και η διαθεσιμότητα προϊόντων θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ελλείψεις, εκτοξεύοντας πιθανώς τις τιμές.
Σύμφωνα με στοιχεία του American Farm Bureau, τα λιμάνια αυτά διαχειρίζονται σημαντικό όγκο τροφίμων, καθώς περίπου 1,2 εκατ. τόνοι μπανάνας, που αντιπροσωπεύουν πάνω από το ένα πέμπτο της προσφοράς της χώρας, περνούν από αυτά. Επίσης, το 80% της εισαγόμενης μπίρας, κρασιού και ουίσκι εξαρτάται από τη διακίνηση μέσω των συγκεκριμένων λιμανιών.
Η κατάσταση είναι κρίσιμη, καθώς υπάρχει ήδη μεγάλο φορτίο στη θάλασσα, το οποίο δεν μπορεί να επιστρέψει ή να αποφύγει την απεργία. Ο αναλυτής θαλάσσιων μεταφορών Πίτερ Σαντ προειδοποιεί ότι οι συνέπειες της απεργίας θα είναι σοβαρές και οι πιθανές επετείου να αυξηθούν. Έκθεση της UBS υπογραμμίζει ότι μια γενική απεργία δύο εβδομάδων μπορεί να επιφέρει ιστορικές αυξήσεις στους ναύλους.
Πηγή: kathimerini.gr