Ειδικά μετά την κυκλοφορία του ChatGPT από την OpenAI τον Νοέμβριο του 2022, η εκπαιδευτική κοινότητα αναγνώρισε τις επιπτώσεις αυτής της τεχνολογίας. Καθώς οι μαθητές άρχισαν να χρησιμοποιούν τις δυνατότητες του ChatGPT χωρίς προηγούμενη εκπαίδευση, οι εκπαιδευτικοί ανησύχησαν και αναρωτήθηκαν για τις πιθανές επιπτώσεις στην υλοποίηση της εκπαίδευσης, τη λογοκλοπή και τον ρόλο του δασκάλου σε ένα “έξυπνο” σχολείο.
Όπως παρατηρεί η Ζωή Γαβριηλίδου, καθηγήτρια Γλωσσολογίας, είναι απαραίτητη η καθοδήγηση του εκπαιδευτικού για τη σωστή χρήση του ChatGPT, ώστε οι μαθητές να μάθουν να αξιολογούν κριτικά τις πληροφορίες που αυτό παρέχει. Επιπλέον, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να συμβάλλει στη διαφοροποίηση της μάθησης με βάση τις ανάγκες του κάθε μαθητή, συμβάλλοντας στην εξατομικευμένη εκπαίδευση.
Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι πλατφόρμες AI χρησιμοποιούνται για βιβλιογραφικές έρευνες και την εκπόνηση εργασιών, κάτι που εγείρει ερωτήματα για την ηθική της χρήσης τους. Σημαντική είναι η αναγκαιότητα προσαρμογής των αναλυτικών προγραμμάτων στις εξελίξεις που συνδέονται με την τεχνητή νοημοσύνη, καθώς πολλά σχολικά βιβλία γράφονται με βάση παλαιότερα προγράμματα.
Στον τομέα των προσωπικών βοηθών για τους μαθητές, ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης έχει δρομολογήσει το σχέδιο να διαθέτει κάθε μαθητής ένα chatbot για την υποστήριξή του, ανάλογα με τις ανάγκες του. Αυτές οι εξελίξεις έχουν ήδη εφαρμοστεί σε προηγμένες τεχνολογικά χώρες.
Καθώς η τεχνητή νοημοσύνη επηρεάζει όλο το φάσμα της εκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικοί επιδιώκουν να μην χάσουν την ευκαιρία να ενταχθούν σε αυτές τις αλλαγές, συμμετέχοντας σε προγράμματα που προσφέρουν γνώσεις σχετικά με την τεχνολογία αυτή.
Πηγή: kathimerini.gr