Κάθε πρόταση που έχει γίνει για τη φορολόγηση των φιλοδωρημάτων συναντά εμπόδια, ενώ οι πηγές του επιτελείου αναφέρουν πως αν και θα ήταν απλό να κηρυχθούν τα tips ως αφορολόγητα, αυτό ενδέχεται να επηρεάσει τις σχέσεις εργασίας. Οι εργοδότες μπορεί να προχωρήσουν στο να καταβάλλουν μόνο τον βασικό μισθό και να ελπίζουν στα φιλοδωρήματα για το υπόλοιπο.
Παράλληλα, είναι δύσκολο να υπάρξει ενιαία φορολογική πολιτική για όλα τα φιλοδωρήματα, καθώς οι διαφορές στο ύψος τους είναι μεγάλες. Για παράδειγμα, υπάρχει το τυπικό φιλοδώρημα ενός ευρώ σε delivery και το γενναίο φιλοδώρημα των 30.000 ευρώ σε τουριστικές περιοχές όπως η Μύκονος. Ειδικοί αναφέρουν ότι οι περιπτώσεις μεγάλων φιλοδωρημάτων συνήθως καταγράφονται σε μετρητά, αν και φέτος παρατηρήθηκε αυξημένη χρήση καρτών.
Οι φορολογικές διαδικασίες ισχύουν και για τα φιλοδωρήματα που δίνονται μέσω κάρτας. Το αν τα λαμβάνουν οι εργαζόμενοι ή αν τα παρακρατά η επιχείρηση είναι ένα ζήτημα που έχει προκύψει πολλές φορές. Σε κάποιες περιπτώσεις, η επιχείρηση ενσωματώνει το φιλοδώρημα στο λογαριασμό και το παρακρατεί. Αυτό έχει οδηγήσει τους εργαζόμενους να προτιμούν να τους δίνονται τα tips σε μετρητά.
Η κυβέρνηση εξετάζει διάφορα σενάρια προκειμένου να βρει τη χρυσή τομή μεταξύ της δίκαιης φορολόγησης και της προστασίας των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Σε αυτά περιλαμβάνονται προτάσεις όπως η εξαίρεση μικρών φιλοδωρημάτων από τη φορολογία ή η δημιουργία κλίμακας που θα καθορίζει συντελεστές ανάλογα με το ύψος τους. Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται προκειμένου να διατηρηθεί η ισορροπία στις εργασιακές σχέσεις.
Η πανδημία έχει επιφέρει αλλαγές στις πληρωμές, ενισχύοντας την τάση για ηλεκτρονικές συναλλαγές και τη φορολόγηση των φιλοδωρημάτων ως εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες. Αντιδράσεις έχουν προκύψει από εργαζόμενους που ζητούν να μη φορολογούνται τα φιλοδωρήματα, καθώς αυτό έχει εντείνει την οικονομική τους αδυναμία σε τομείς υπηρεσιών όπως εστιατόρια και ξενοδοχεία.
Στο διαδίκτυο έχει ξεκινήσει ένα κίνημα υπέρ της καταβολής φιλοδωρημάτων σε μετρητά, με χρήστες να δημοσιεύουν βίντεο που προωθούν αυτή την πρακτική. Παράλληλα, οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν προκλήσεις, γιατί οι καταναλωτές πλέον δεν διαθέτουν πάντα μετρητά, προτιμώντας τις ηλεκτρονικές πληρωμές.
Πηγή: kathimerini.gr