Σημαντική είναι η αναφορά για το 2019, όπου το ποσοστό των ηλεκτρονικών αγορών ήταν μόλις 39%, ενδεικτικό της εξέλιξης του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα μέσα στην τελευταία πενταετία αλλά και πριν την πανδημία. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C το 2023 υπήρξε μέτρια, με αύξηση 3% από 2% το 2022, και ο εγχώριος τζίρος ανήλθε σε 887 δισ. ευρώ, παρά τη μείωση του πληθωρισμού από 8,5% σε 6,1%.
Παρά τις θετικές προοπτικές, το ηλεκτρονικό εμπόριο εξακολουθεί να επηρεάζεται από τον πληθωρισμό, ο οποίος έχει προκαλέσει μείωση των πωλήσεων κατά 3% σε σταθερές τιμές το 2023. Αντίθετα, μόνο η Νότια και η Ανατολική Ευρώπη παρουσίασαν ανάπτυξη σε πραγματικές τιμές, με αυξήσεις 2,6% και 9%, αντίστοιχα. Για το 2024, αναμένεται περαιτέρω άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου κατά 5%, υποθέτοντας ότι ο πληθωρισμός θα διαμορφωθεί κατά μέσον όρο στο 2,7%.
Στην Ευρώπη γενικότερα, το 2023 περίπου το 71% του πληθυσμού ηλικίας 16-74 ετών προέβη σε αγορές μέσω διαδικτύου, σημειώνοντας απότομη αύξηση από 69% το 2022. Αξιοσημείωτη είναι η υψηλή διείσδυση των ηλεκτρονικών αγορών σε χώρες όπως η Ολλανδία και η Νορβηγία, με ποσοστά 92% και 91% αντίστοιχα. Σε αντίθεση, χώρες με χαμηλότερες επιδόσεις περιλαμβάνουν τη Μολδαβία (26%), το Μαυροβούνιο (29%) και άλλες βαλκανικές χώρες.
Πηγή: kathimerini.gr