Επιπλέον, οι βιομηχανικές εγκαταστάσεις μπορούν να επιτύχουν μείωση της κατανάλωσης ενέργειας που φτάνει το 50%, ενώ τα εμπορικά κτίρια θα μπορούσαν να μειώσουν τις απώλειες ενέργειας έως 25%. Στην Ελλάδα, απλώς το 20% των επιχειρήσεων συσχετίζει τη μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος με την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους, τη στιγμή που διεθνώς το 44% των επιχειρήσεων απαιτεί συγκεκριμένα κριτήρια βιωσιμότητας από τους προμηθευτές τους.
Καθώς οι καταναλωτές αποκτούν περισσότερη συνείδηση σχετικά με την περιβαλλοντική υπευθυνότητα, όλο και περισσότεροι επενδύουν σε προϊόντα που παράγονται με βιώσιμες πρακτικές. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, τα προϊόντα με κοινωνικά υπεύθυνες μεθόδους παραγωγής σημείωσαν αύξηση πωλήσεων κατά 6,4% ετησίως από το 2018 έως το 2022, σε σύγκριση με 4,7% για τα μη βιώσιμα προϊόντα. Επίσης, σχεδόν το 80% των καταναλωτών θεωρούν σημαντικό για τις εταιρείες να αναπτύσσουν οικολογικά προϊόντα.
Η πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής του ΣΕΒ, Ράνια Αικατερινάρη, τόνισε τη σημασία του συγκερασμού ψηφιακού και πράσινου μετασχηματισμού, τονίζοντας ότι η μείωση των εκπομπών αερίων πρέπει να φτάσει το 55% μέχρι το 2030 και η επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας το 2050. Ωστόσο, η βιομηχανία καλείται να αντιμετωπίσει πολύπλοκα κριτήρια ESG που απαιτούν δράσεις και επενδύσεις.
Είναι ενδιαφέρον ότι οι ψηφιακές τεχνολογίες μπορούν να συμβάλλουν στην παγκόσμια μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 20% μέχρι το 2050. Ιδιαίτερα, η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να περιορίσει αυτή την εκπομπή κατά 5%-10% έως το 2030.
Πηγή: kathimerini.gr