Η Εξελικτική Σχέση του Ανθρώπου με τους Υδατάνθρακες και η Αλλαγή της Διατροφικής Κατανόησης

Η σύγχρονη ανθρώπινη σχέση με τους υδατάνθρακες φαίνεται να είναι πιο αρχαία από ό,τι πιστεύαμε, καθώς μια νέα έρευνα υποδεικνύει ότι αυτή η προτίμηση μπορεί να έχει τις ρίζες της πολύ πριν από την εμφάνιση του Homo sapiens. Αν και η παραδοσιακή αντίληψη ήταν ότι οι προϊστορικοί άνθρωποι ακολουθούσαν διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνη από το κρέας, αρχαιολογικά ευρήματα έρχονται να αμφισβητήσουν αυτή την άποψη.

Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Science παρέχει σημαντικά στοιχεία για τις πρώιμες διατροφικές συνήθειες των ανθρώπων, αναδεικνύοντας την προτίμηση για υδατάνθρακες. Οι ερευνητές ανακάλυψαν την εξέλιξη ενός γονιδίου, γνωστού ως AMY1, το οποίο επιτρέπει στους ανθρώπους να αναγνωρίζουν και να διασπώνται τους σύνθετους αμυλώδεις υδατάνθρακες, κρίσιμο για την απορρόφηση τροφών πλούσιων σε άμυλο, όπως οι πατάτες και τα ζυμαρικά.

Αναλύοντας τα γονιδιώματα 68 αρχαίων ανθρώπων, οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι οι κυνηγοί-τροφοσυλλέκτες, πριν από 45.000 χρόνια, είχαν ήδη από τέσσερα έως οκτώ αντίγραφα του γονιδίου AMY1, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι πρόγονοί μας έδειχναν προτίμηση για αμυλούχα τρόφιμα πολύ πριν την ανάπτυξη της γεωργίας.

Η ανάλυση επίσης αποκάλυψε ότι αυτή η γενετική προσαρμογή συνέβαινε και σε άλλους ανθρώπινους προγόνους, όπως οι Νεάντερταλ και οι Ντενίσοβαν. Αυτό υποδηλώνει ότι η ικανότητα διάσπασης των αμυλούχων τροφών ήταν ένα κοινό χαρακτηριστικό που κληρονομήθηκε από έναν κοινό πρόγονο.

Η έρευνα αυτή έχει προκαλέσει συζητήσεις σχετικά με τη σύνδεση μεταξύ της πρόσληψης υδατανθράκων και της ανάπτυξης του ανθρώπινου εγκεφάλου. Ο Τέιλορ Χερμές, καθηγητής ανθρωπολογίας, επισημαίνει ότι τα ευρήματα ενισχύουν την υπόθεση ότι οι υδατάνθρακες, όχι οι πρωτεΐνες, προσέφεραν την απαραίτητη ενέργεια για την αύξηση του εγκεφάλου με την πάροδο του χρόνου. Με αυτά τα ευρήματα, η μελέτη προσφέρει μια νέα προοπτική για την κατανόηση της διατροφικής εξέλιξης του ανθρώπινου είδους.

Πηγή: kathimerini.gr