Η κατάσταση των τιμών επηρεάζεται σημαντικά από τις αυξήσεις στις τιμές των φρέσκων φρούτων και λαχανικών, οι οποίες συνδέονται με την παρατεταμένη ξηρασία. Παράλληλα, παρατηρούνται μεταβολές και σε τυποποιημένα προϊόντα. Αυτό οφείλεται σε στρατηγικές που προγραμματίζονται για τον περιορισμό των προωθητικών ενεργειών σε περίπου 100 βασικά προϊόντα και για μόνιμη μείωση των τιμών. Αυτές οι αλλαγές αποσκοπούν στην αποτύπωση της αποκλιμάκωσης στον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το αποτέλεσμα της μόνιμης μείωσης των τιμών μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις να είναι υψηλότερο από την τιμή ενός προϊόντος όταν αυτό προσφέρεται σε προσφορά. Ωστόσο, η ελάφρυνση για τους καταναλωτές θα είναι μακροχρόνια. Η τελευταία αυτή πρωτοβουλία από την αγορά και το υπουργείο Ανάπτυξης όμως μπορεί να υπονομευθεί από πιθανές ανατιμήσεις στην ενέργεια, αν προκύψει κλιμάκωση των συγκρούσεων στη Μέση Ανατολή.
Παράλληλα, δεν πρέπει να παραλείψουμε ότι ο δείκτης τιμών των μεγάλων σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τις μετρήσεις του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), κατέγραψε αύξηση 0,91% τον Σεπτέμβριο, η οποία ήρθε έπειτα από τέσσερις μήνες πτώσης.
Πηγή: kathimerini.gr