Νέα ψηφιακή πλατφόρμα για την εξυπηρέτηση πολιτών στην έκδοση ταυτότητας

Από σήμερα το πρωί, λειτουργεί η νέα διαδικτυακή πλατφόρμα id.gov.gr που αποσκοπεί στην εύκολη και γρήγορη εξυπηρέτηση των πολιτών. Μέσω αυτής της πλατφόρμας, οι χρήστες μπορούν να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού για την έκδοση νέου τύπου ταυτότητας ή για την αντικατάστασή της σε περιπτώσεις όπως λήξη ισχύος, φθορά ή αλλαγή στοιχείων.

Ο προγραμματισμός ραντεβού είναι απλός: οι πολίτες επιλέγουν την Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση διαμονής τους και μπορεί να επιλέξουν τη συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη διαθέσιμη λίστα. Τα προσωπικά τους στοιχεία αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ). Σε περίπτωση που τα στοιχεία δεν είναι επικαιροποιημένα, οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να τα ενημερώσουν είτε επιτόπου είτε με δήλωση.

Οι χρήστες λαμβάνουν επιβεβαίωση του ραντεβού τους μέσω email, ενημερώνοντάς τους για τις λεπτομέρειες της διαδικασίας, καθώς και τα στοιχεία της επιλεγμένης Αρχής Έκδοσης. Οι πολίτες μπορούν επίσης να αλλάξουν ή να ακυρώσουν το ραντεβού τους έως και μία ώρα πριν την προγραμματισμένη ώρα. Επιπλέον, η πλατφόρμα στέλνει υπενθυμίσεις πριν την έναρξη του ραντεβού.

Η υλοποίηση της πλατφόρμας έγινε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, και η πρόσβαση γίνεται μέσω των κωδικών Taxisnet. Επιπλέον, έχει διασφαλιστεί ότι υπάρχει χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού για την ίδια Αρχή, διασφαλίζοντας ότι ένα ραντεβού μπορεί να ολοκληρωθεί πριν την έναρξη του επόμενου.

Για περιπτώσεις απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας, οι πολίτες πρέπει να επικοινωνούν τηλεφωνικά με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης για να προγραμματίσουν νέο ραντεβού, ανάλογα με τη διεύθυνση τους στην Ελλάδα.

Με τη νέα αυτή πλατφόρμα, αναμένεται ότι ο αριθμός των προγραμματισμένων ραντεβού θα αυξηθεί, μειώνοντας παράλληλα το χρόνο αναμονής για τους πολίτες.

Πηγή: kathimerini.gr