Ενίσχυση της Επικοινωνίας Πολιτών και Δημοσίου μέσω του Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας

Περίπου 50.000 μηνύματα αποστάλθηκαν σε ισάριθμους πολίτες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και SMS κατά τους πρώτους δύο μήνες της πιλοτικής λειτουργίας του Κέντρου Ειδοποιήσεων του Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας (ΕΜΕπ). Αυτό το Κέντρο, το οποίο είναι βασισμένο στο ΕΜΕπ, έχει στόχο τη διευκόλυνση της επικοινωνίας μεταξύ πολιτών και Δημοσίου. Οι φορείς του Δημοσίου μπορούν να στέλνουν στοχευμένες ειδοποιήσεις στους πολίτες, ενημερώνοντάς τους σχετικά με την εξέλιξη των υποθέσεών τους ή υπενθυμίζοντας τους εκκρεμότητές τους.

Το ΕΜΕπ δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας και περιλαμβάνει τα στοιχεία επικοινωνίας όλων των φυσικών προσώπων. Φιλοξενείται στις υποδομές κυβερνητικού νέφους της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, υπό την επίβλεψη του Δημόκριτου Αναγνωστόπουλου.

Σημαντική είναι η συμμετοχή δήμων στη διαδικασία αυτή. Για παράδειγμα, ο Δήμος Χανίων ήταν από τους πρώτους που χρησιμοποίησε το Κέντρο Ειδοποιήσεων, ενισχύοντας τη συμμετοχή των δημοτών του στην επαναχρησιμοποίηση προϊόντων μέσω ειδικής πλατφόρμας. Παρομοίως, ο Δήμος Θεσσαλονίκης προώθησε την ψηφιακή πλατφόρμα εξυπηρέτησης των δημοτών του, e-politis, αξιοποιώντας το Κέντρο για την εκτέλεση δράσεων ψηφιακού μετασχηματισμού.

Η επικοινωνία αυτή φαίνεται να ήταν επιτυχής, καθώς σχεδόν όλοι οι παραλήπτες επισκέφτηκαν τον ιστότοπο εντός 48 ωρών από την αποστολή της ενημέρωσης. Αξιοποιώντας την διαλειτουργικότητα μέσω του κέντρου της ΓΓΠΣΨΔ, οι φορείς του Δημοσίου έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνούν με το κοινό, χρησιμοποιώντας τα δικά τους ψηφιακά εργαλεία. Για παράδειγμα, ο Δήμος Ηρακλείου Κρήτης χρησιμοποιεί τα στοιχεία του Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας για να διασφαλίσει άμεση επικοινωνία με τους δημότες του, όσον αφορά τη ρύθμιση θεμάτων βεβαίωσης και είσπραξης εσόδων.

Πηγή: kathimerini.gr