Ίδια αίσθηση έχει και ο Νικόλας, 38 ετών, ιδιωτικός υπάλληλος, ο οποίος έχει μειώσει τον χρόνο μετακίνησης του σημαντικά: «Πριν χρειαζόμουν 20-25 λεπτά, τώρα μόνο 7-8 για τη διαδρομή από τον Σταθμό Λαρίσης στο Κολωνάκι», επισημαίνει. Αμφότεροι ανήκουν στους πολλούς Αθηναίους που στρέφονται σε αυτό το μέσο, καθώς προσφέρει μια εναλλακτική λύση στο κυκλοφοριακό χάος της πόλης.
Σύμφωνα με την εταιρεία λογισμικού δορυφορικής πλοήγησης TomTom, η μέση ταχύτητα κυκλοφορίας στην Αθήνα είναι μόλις 24 χλμ./ώρα. Επιπλέον, για μια απόσταση 10 χιλιομέτρων απαιτούνται περίπου 23 λεπτά, αυξάνοντας αυτόν τον χρόνο στις ώρες αιχμής. Οι πιέσεις για εύκολες και γρήγορες μετακινήσεις έχουν φέρει στην επιφάνεια και ζητήματα σχετικά με την ασφάλεια των επιβατών των ηλεκτρικών πατινιών.
Η χρήση των ηλεκτρικών πατινιών αυξάνεται και στην Ευρώπη, με πόλεις όπως το Βερολίνο και οι Βρυξέλλες να αναφέρουν παρόμοια τάση. Ωστόσο, ορισμένες πόλεις επαναξιολογούν τις πολιτικές τους, ανησυχώντας για την ασφάλεια και τη ρύπανση του δημόσιου χώρου. Στο Παρίσι, για παράδειγμα, αποφασίστηκε πρόσφατα η απαγόρευση κυκλοφορίας 15.000 κοινόχρηστων πατινιών.
Στην Αθήνα, κυκλοφορούν σήμερα περίπου 4.000 κοινόχρηστα πατίνια, με την αναλογία χρήσης μεταξύ τουριστών και ντόπιων να είναι 60-40%, σύμφωνα με τον Στέφανο Νάστο της Lime, εταιρείας ενοικίασης ηλεκτρικών πατινιών. Τα κοινόχρηστα πατίνια χρησιμοποιούνται κυρίως από επισκέπτες και συχνά βρίσκονται παρατημένα στους δρόμους, προκαλώντας ενοχλήσεις.
Εξωτερικές συνθήκες όπως λακκούβες και κακοσυντηρημένοι πεζόδρομοι περιπλέκουν τη χρήση των πατινιών και οδηγούν σε ανησυχίες γύρω από την οδική ασφάλεια. Οι χρήστες, όπως ο Γιώργος, 58 ετών, δικηγόρος, αναγκάστηκαν ακόμη και να περιορίσουν τη χρήση τους λόγω φόβου για ατυχήματα. Εντωμεταξύ, οι οδηγίες ασφαλείας που προτείνει η Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ περιλαμβάνουν τη χρήση κράνους και ρούχων που διακρίνονται τη νύχτα, γεγονός που δείχνει τη σημασία της προσοχής κατά την οδήγηση.
Η επέκταση της μικροκινητικότητας μπορεί να προσφέρει λύσεις στα προβλήματα της κυκλοφορίας και της ρύπανσης, δημιουργώντας μια πιο βιώσιμη αστική πραγματικότητα. Η βελτίωση των υποδομών και η ανάπτυξη ποδηλατόδρομων είναι απαραίτητες για να εξασφαλιστεί η ασφάλεια των χρηστών και να υπάρξει αρμονία μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.
Πηγή: kathimerini.gr