Σε πολλές χώρες, οι κανόνες για τις μετατροπές οχημάτων σε ηλεκτρικά παραμένουν ασαφείς. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι απαιτήσεις είναι σχετικά χαλαρές, επιτρέποντας μετατροπές εφόσον το όχημα πληροί τις προδιαγραφές ασφάλειας και ρύπων. Αντίθετα, η γερμανική και η γαλλική νομοθεσία προβλέπουν πιο αυστηρές προϋποθέσεις και πιστοποιήσεις για την ασφαλή μετασκευή θερμικών οχημάτων σε ηλεκτρικά.
Ανάμεσα στις διαθέσιμες επιλογές μετατροπής οχημάτων βρίσκεται η πρακτική του retrofit, όπου ένας θερμικός κινητήρας αντικαθίσταται με ηλεκτρικό μοτέρ. Αυτή η διαδικασία προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα, όπως μειωμένα έξοδα συντήρησης και η δυνατότητα είσοδου σε ζώνες μηδενικών ρύπων. Ωστόσο, τα έξοδα μετατροπής κυμαίνονται, για παράδειγμα, γύρω από 100.000 ευρώ για ένα Land Rover Defender.
Στη Γαλλία, οι εξελίξεις στην ηλεκτρική μετατροπή των παλαιών οχημάτων είναι εντυπωσιακές, καθώς μια ομάδα επαγγελματιών δημιούργησε την ένωση AIRe, κερδίζοντας την έγκριση για νόμιμες μετατροπές. Η γαλλική κυβέρνηση παρέχει επιδοτήσεις που κυμαίνονται από 15.000 έως 20.000 ευρώ, ενώ αναμένονται σημαντικές μετατροπές έως το 2025.
Στην Ελλάδα, παρόλο που η ηλεκτροκίνηση είναι σε αρχικά στάδια, υπήρξαν προσπάθειες μετατροπής παλαιών οχημάτων σε ηλεκτρικά, οι οποίες είχαν αναδείξει ταbenefits της ηλεκτρικής κινητικότητας. Ωστόσο, οι περιορισμένες υποδομές φόρτισης και η ανυπαρξία οικονομικών κινήτρων καθιστούν τη διαδικασία απλησίαστη για τον μέσο καταναλωτή.
Επιπλέον, η κατάσταση δεν περιορίζεται μόνο στα επιβατικά αυτοκίνητα, καθώς και οι δίτροχες συσκευές ευθύνονται για τη ρύπανση. Εταιρείες όπως η Talet-e στην Ιταλία σχεδιάζουν κιτ μετατροπής ηλεκτροκίνητων σκούτερ, δίνοντας την ευκαιρία σε παλαιές μοτοσικλέτες να γίνουν ηλεκτρικές, με κόστος χαμηλότερο από αυτό ενός καινούριου ηλεκτρικού σκούτερ.
Η αναγκαιότητα της βιωσιμότητας καθιστά επιτακτική τη σκέψη για μελλοντικές στρατηγικές που θα διευκολύνουν τη στήριξη και την αντικατάσταση ρυπογόνων οχημάτων με νέας τεχνολογίας. Πηγή: kathimerini.gr